Chiazaad is de afgelopen jaren heel populair geworden. En terecht. Naast dat chiazaad heel gezond is kun je er ook de heerlijktste gerechten mee maken, zoals deze chiapudding. Dit ontbijt is heerlijk en voedzaam. Een goed begin dus om de dag goed mee te beginnen. Het voordeel van dit recept is dat je het al een dag van te voren kunt maken. Als je het in de ochtend gaat eten dan hoef je er alleen nog granola en wat blauwe bessen op te doen.

Waarom is chiazaad zo gezond?

Er zitten veel voordelen aan chiazaad en het zit vol goede voedingsstoffen Zo zit chiazaad vol omega 3-vetzuren wat goed is voor de hersenen. Ook bevat chiazaad magnesium, eiwitten, calcium, selenium, ijzer en calium. Verder zitten er veel voedingsvezels in chiazaad wat meehelpt aan een goede spijsvertering en stoelgang. Het beste is het om een paar keer per week chiazaad aan je eten toe te voegen.

Ingredienten voor 2 personen

  • 400 ml havermelk
  • 2 bananen
  • 4 el chiazaad
  • mespuntje vanille

Topping:

Zo maak je het

  • Doe de bananen en de havermelk in een kom en pureer dit tot een gladde massa
  • Voeg vervolgens de vanillepoeder en chiazaad toe en roer het goed door
  • Roer her na 15 minuten nog een keer door en zet het een nacht in de koelkast
  • Voeg de volgende ochtend de granola en blauwe bessen toe

Wil je graag granola met appel bestellen? Dat kan hier